«Тіньовий» ринок бензину: контрабандні схеми та збитки бюджету в 1 млрд

Читать на русском

Директор «Консалтингової групи А-95» розповів про тіньовий ринок бензину в Україні, реальні об’єми, податки та пояснив, які контрабандні схеми найчастіше використовуються.

Тіньова частину ринку бензину в Україні – це приблизно п'ята частина, але при цьому держстатистика враховує не всі обсяги. В результаті за перший квартал 2015 року Бюджет несе втрати на суму в 1 млрд грн.

Про це розповів директор «Консалтингової групи А-95» Сергій Куюн, передає «Слово і Діло», посилаючись на «Дзеркало тижня».

«За перший квартал 2015 року тільки з бензину Бюджет недоотримав щонайменше 1 млрд грн акцизу і ПДВ. У зв'язку з девальвацією національної валюти (а акцизи встановлені в євро) разом з ПДВ цей податок становить 4,5 грн на кожному літрі бензину. У сумі з середньою нормативної націнкою на АЗС загальний «вихлоп» склав у січні-березні близько 6 грн/л», – повідомляє експерт.

У випадку, якщо в собівартості немає й ПДВ, як це виходить при контрабанді, то прибутковість тіньового нафтопродуктового бізнесу збільшується до 10 грн з літра, або фактично до 50% від ціни реалізації нафтопродуктів. На його думку, визначити мінімальний обсяг тіньового ринку нафтопродуктів досить просто.

«Споживання бензину у січні-березні склало 507 тис., тоді як на ринок було поставлено 418 тис. Різниця в 90 тис. т, або майже 20%, і є «тіньовим» ринком. В податки сума бюджетних втрат склала близько 430 млн грн акцизного збору і близько 400 млн грн ПДВ. Не менше третини всіх АЗС в Одеській та Миколаївській областях сьогодні торгують контрабандним бензином і дизпаливом, які приходять через порти в Миколаєві, Очакові, Кілії та Ізмаїлі», – пояснив фахівець.

На його погляд, схема контрабандних поставок через морські порти виглядає так: в нейтральні води заходить танкер з вантажем нафтопродуктів 3-5 тис. т, розмитнюється 200-300 т, але за цими документами згодом розвантажується весь обсяг. На явний «прогрес» вказують спостереження місцевих операторів: якщо раніше розвантаження танкерів з контрабандою велося переважно вночі, то зараз все більше вдень.

«Отже, який обсяг надходить на ринок нафтопродуктів України, невідомо. Але, за спостереженнями операторів, не менше одного «човна» в тиждень. А це ще 12-20 тис. т мінімум, що збільшує оціночні бюджетні втрати в першому кварталі набагато більше, ніж на 1 млрд грн», – проаналізував директор «Консалтингової групи А-95».

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: